Вътрешният министър Иван Демерджиев предложи на народните представители промени в Наказателния кодекс и в Закона за движение по пътищата. Сред измененията, за които настояват от МВР, са по-ниска максимална скорост за движение по магистралите. В градовете пък ограничението да бъде намалено до 30 км/ч в определени участъци. Младите шофьори да имат придружител, а глобите за нарушения да бъдат по-високи и фиксирани.
Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред изслушва министъра на вътрешните работи в НС след катастрофата на столичния булевард „Сливница“.
Работна група в МВР работи, за да предложи варианти за решаване на проблема с пътния травматизъм. Работи се в няколко насоки, като предложенията са за изменение на Наказателния кодекс и Закона за движение на пътищата, каза Иван Демерджиев.
По думите му са необходими по-комплексни мерки, по-строги санкции за лицата, които управляват МПС под въздействието на наркотични вещества и алкохол и както и за тези, които отказват кръвни проби.
Пълното справяне с този въпрос ще изисква по-дълъг период, каза Демерджиев и даде за пример Испания, където е отнело 10 години за справяне с пътнотранспортния травматизъм.
Демерджиев заяви, че се предлага:
– да се инкриминира отказът за извършване на проверка и установяване на наркотични вещества в кръвта. Инкриминиране за отказ за концентрацията на алкохол, като престъпление да се счита повторният отказ.
– да се увеличат наказанията за превишаване на скоростта и преминаване на червен светофар, да се увеличат наказанията за лишаване от свобода.
– предложените законодателни промени, свързани със Закона за движение по пътищата са следните: да се регламентират подробно стойностите на максималната скорост за движение в населените места, извън населените места и по магистралите. Предлага се по автомагистралите да бъде намалена максимално позволената скорост, а в определени участъци в градска среда скоростта да бъде намалена от 50 на 30 км в час.
– прецизиране на правилата за движение по пътищата, като се предлагат и допълнителни правила за безопасност на пешеходците.
– въвеждане на конкретни задължение към стопаните на пътя, свързано с поставянето на знаци и извършване на ремонтни дейности.
– да се предвиди възможност новите водачи да управляват МПС с придружител за определен период от време.
– предлага се промяна в размера на административните наказания като глоби и срок за отнемане на удостоверението за управление на МПС.