Connect with us

Нюзрум

Гвоздейков не издържа и отговори на атаката на Алексиев за медицинските хеликоптери

Published

on

Министърът на транспорта Георги Гвоздейков отговори на Христо Алексиев, който заяви по Би Ти Ви, че всичко е готово България да има спешна медицинска помощ по въздуха в рамките на месец или два, но сегашният транспортен министър не е запознат какво е направено, съобщава „24 часа“.

„По повод участието на г-н Христо Алексиев в Тази събота и неделя по btv и загрижеността му за българското общество.

„След като е толкова загрижен да има хеликоптери, дължи отговори:

1. Защо закри проекта България Хели Мед Сървиз и изхвърли труда на експертите в кофата, след като осигуриха първият хеликоптер, за да стартира дейността по HEMS още през месец май?!“ , пише Гвоздейков във фейсбук. 

Ето и останалите му въпроси: 

2. Защо е обявил процедура по ОП за доставка на УСЛУГА и я възлага на външен изпълнител (аутсорсинг), а не обявява ОП за осигуряване на два хеликоптера на „Сух лизинг“ (Под наем без екипаж) при положение, че имаме поне осем подготвени пилота и България получава безвъзмездно финансиране по НПВУ за покупка на 6 броя нови хеликоптера и изграждане на системата HEMS, за да извършва тази услуга?!

3. Защо говори неистини, например за обучение на пилоти, като договорът е публичен и всеки може да го прочете в портала на АОП и в него няма клауза за обучение на български пилоти?!

Политическо лицемерие е да говориш за ценността на човешкия живот, когато преди подписване на договор за придобиване на хеликоптер с български пилоти на цена от 2.5 млн лева с включени всички разходи за експлоатация за една година закриваш България Хели Мед Сървиз.

И след това с грижа за човешкия живот от парите на данъкоплатците, за които си загрижен, правиш поръчка за 18 млн. лева, възлагаш я на чужда фирма с чужди пилоти без вкл. обучение на български екипажи.
Г-н Алексиев, Разликата са едни 8 млн. лева на данъкоплатците, които можем да инвестираме в ефективност, човешки фактор, да проведем обучения на медицински и летателни екипажи, да подсигурим нови услуги в транспорта, да подобрим реални проблемни участъци в инфраструктурата.

Цената и условията, които сте заложили в този договор не спасява животи, това е финансово бреме и добри комисионни скрити зад фалшиви намерения!!!

Най-четени