Connect with us

Нюзрум

Просветният министър обяви преминават ли учениците към онлайн обучение заради коклюша

Published

on

Не е необходимо да се преминава към онлайн обучение. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков във II ОУ „Д-р П. Берон”- Шумен, в което самият той е завършил основното си образование.

От думите му стана ясно още, че Министерство на образованието продължава ежедневно да следи ситуацията с разпространението на коклюша в училищата в страната. Според министър Галин Цоков засега „няма сериозни проблеми с обезпечаване на образователния процес и на този етап не се предвижда преминаване изцяло на онлайн обучение“.

„Ще има само карантиниране на отделни паралелките, в които има болни ученици, но това може да се извършва в самото училище. Имаме добър диалог с Министерство на здравеопазването – експертите там ни казват, че не е необходимо да се въвеждат задължителни мерки – като например носенето на маски. Също така не е задължително да се минава в обучение в електронна среда“, поясни Галин Цоков.

Министърът коментира още, че с инвестициите в материалната база по програмите на МОН предстои близо 3000 ученици в Шумен да преминат в едносменен режим на обучение.

Министър Цоков се срещна със своята учителка по български език – Сийка Златева, която е била и учител на майка му. Тя изрази радостта си, че училището е подготвило настоящия министър на образованието и науката и му пожела още много успехи.

„Тук е учила майка ми, синът ми, а и аз самият. По-важното е обаче, че тук са се подготвяли стотици български учители, защото това е едно от първите базови училища у нас, създадено към учителски институт за подготовка на гимназиални учители през далечната 1821 г.”, каза още проф. Цоков.

Той посети и Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“, където разговаря с преподавателите и ръководството за проблемите пред образователната институция и приоритетите в развитието на висшето образование и науката в България.

По думите му българското образование има сериозни традиции, които трябва да съхраняваме и възраждаме. „Студентите – бъдещите учители, трябва да се обучават в класните стаи, така както е било през годините”, категоричен бе Галин Цоков.

Той обясни, че стартира нов европейски проект, по който дуалното обучение ще влезе в университетите, а особен фокус ще бъде насърчаването на педагогическите факултети да установят партньорства с училища, в които да се случват стажовете на студентите през целия период на подготовката им, предаде „Епицентър“.

Advertisement

Намерете ни във Facebook

Най-четени