„Пеевски при нас имаше близо 8% одобрение още преди последните избори. Но от някои социолози (защо ли?) тръгна мита за 2%- овия му рейтинг и това обслужи говоренето на куп политици“.
Това признание прави днес във Фейсбук социологът Лидия Йорданова, собственик и управител на социологическа агенция „Екзакта, под пост на Евгени Петров, който коментира последните данни на Маркет Линкс.
Епицентър. бг припомня: На 23 декември т.г. социологът Добромир Живков обяви последните за годината данни на „Маркет Линкс“, в които изненадата бе новата ситуация около Пеевски: „Преди около година доверието в г-н Пеевски беше изключително ниско – имаше рейтинг 2-4%. Но през следващите месеци постепенно успя да натрупа доверие от електората. Политиката му на места вече започва да дава резултати. Видя се, че по-младите поколения нямат принадлежност към Доган“.
Тогава всички приеха думите му като чиста монета.
Днес Евгени Петров се опитва да даде обяснение на новата социологическа картина:
“Сега да кажа – изследването на Маркет линкс от онзи ден е важно по въпроса за влиянието и позициите на Пеевски и доста хора го отбелязаха. Уникалното там е не само, че човекът си има 10-те процента влияние и е само на 2 пункта от одобрението за самия Киро. Това, само по себе си е катастрофално за „добрите сили“.
Онова, което не видяхте в изследването (обяснимо защо) е факът, че при партийните лидери с одобрение/неодобрение изобщо липсваха партийни лидери като Асен Василев, Денков и Ат. Атнасов.
Обяснението е просто – всички те имат рейтинг под този на Пеевски.”
Изненадващо в отговор на твърденията му Лидия Йорданова откровено споделя:
„Пеевски при нас имаше близо 8% одобрение още преди последните избори. Но от някои социолози (защо ли?) тръгна мита за 2%- овия му рейтинг и това обслужи говоренето на куп политици“.
Признанието на Лидия Йорданова е знаково и стряскащо! То е доказателство за манипулацията на социологическите агенции, които умишлено свалят “рейтинга” на Пеевски, за да продължи сатанизацията му, и изкуствено вдигат доверието в лидерите на ПП-ДБ.
А истината явно е друга – Пеевски си е имал рейтинг такъв, какъвто се видя в изборните урни. Но, заради умишлената манипулация, социолзите „не видяха“ устрема му и не „прогнозираха“ възхода му, с който той взе близо два пъти повече гласове от фракцията на Доган и стана четвръта политическа сила с близо 300 000 избиратели, а Кирил Петков и ПП-ДБ се разделиха с 300 000 избиратели!
Измамата на социолозите обаче даде воля на „умозаключенията“ на Кирил Петков да тръби, че не е възможно лидер с 2% рейтинг да спечели изборите с 10% и това стана повод да се развихри истерията с купения вот в България.
Признанието на Лидия Йорданова поставя въпроса – кой, защо и на каква цена излъга българските избиратели и дали това не е основание да се търси отговорност от тези, които извършиха измамата!