Connect with us

Fake Harvard

Повече от месец експертите не смеят да кажат, че кортежът на Кирил Петков е виновен за убийството край Аксаково

Обикновено когато военна прокуратура разследва казуси, тези експертизи стават до две седмици, но вече повече от месец никой експерт не си е сложил подписа под такъв документ

Published

on

Експерти се страхуват да дадат мнението си, че колата на НСО е виновна за инцидента с политика Кирил Петков, при който загина мъж, а жена беше тежко ранена. Проверка на Lupa.bg показва, че все още няма експертно становище по казуса, което да послужи на разследването.

Обикновено когато военна прокуратура разследва казуси, тези експертизи стават до две седмици, но вече повече от месец никой експерт не си е сложил подписа под такъв документ.

Близки на пострадалото семейство се съмняват, че страх тресе вещите лица и драмата ще бъде потулена.

От Европейския център за транспортни политики разпространиха становище, че „лошата преценка на шофьора на НСО вероятно е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната“ при условия на ограничена видимост.

Предполага се, че именно Кирил Петков може да е разсеял шофьора със странните си решения, които взимал внезапно докато го возят.

„Ще спра предизборната си кампания докато съм сигурен, че всичко което зависи от мен за да помогна на пострадалите и семейството е направено“, каза Петков, след това в деня на изборите щастливо се усмихваше докато пуска вота си.

Kатастрофата се е случила на входа на Варна откъм Аксаково, където ул. „Добруджа“ се пресича с път 29, непосредствено до Автомивка „Трафик“.

ИПБ отбеляза, че от страната на ул.“Добруджа“ действително има знак „Стоп“, който задължително трябва да се спази от водачите поради големия трафик по другия път, който няма разделителна линия.

На това място път 29 представлява десен завой със сравнително голям диаметър около 400-600 м. Независимо от това обаче завоят е толкова остър, че при движението на колите към Варна първата възможност на водачите да видят спряла кола на знака „Стоп“ е на около 140 м от кръстовището. Там има буйна растителност, табели и крив път, отчитат от Института.

Те изчисляват, че разстоянието от 130 м може да е достатъчно да се спре, ако се кара с 60 км/ч, но ще е крайно недостъпно при скорост над 100 км/ч.

От Института отбелязват и че освен че завоят е десен и не осигурява добра видимост, там има и няколко големи табели и дървета, които допълнително затрудняват видимостта между двамата водачи. Според тях е възможно пострадалият водач да е спрял на знак „Стоп“, да е изчакал и когато е тръгнал, да не е видял изобщо друга кола отляво, защото тя хвърчала с висока скорост. За 2-4 секунди колкото ще отнеме на един автомобил от спряло положение да навлезе в платното, една кола с 60 км/ч би изминала 50 на метра, но една кола движеща се над 110-120 км/ч, би изминала над 100м, т.е. практически е почти невъзможно да се спре и да се избегне катастрофа, обобщава ИПБ.

Според експертите по тази причина там трябва да има ограничение от 50-60 км/ч, защото дори всеки един шофьор по ул. „Добруджа“ да спира на знака „Стоп“, то ако друг автомобил се движи с над 90 км/ч, е много голяма вероятността твърде късно да види навлизащ в платното откъм път 29.

От ИПБ уточняват, че компетентните органи ще трябва да изяснят детайлите около катастрофата, но предупреждават други шофьори, че дори спирането на знак „Стоп“ невинаги е гаранция за безопасност.

При остър завой и малка видимост, винаги се рискува някой отнякъде да изскочи в последния момент, изтъкват те.

„Според всички анализи, от вида на смачканите автомобили става ясно, че скоростта е била голяма. Ако това е така, за къде точно са бързали Кирил Петков и компания и защо не са попречили на шофьора да кара неразумно бързо?“, питат още от ИПБ.

Advertisement

Намерете ни във Facebook

Най-четени