Connect with us

Fake Harvard

Разкриха Киро и Лена, поели ангажимент да си „лягат“ с хазартни босове: Бориславова ни написа съобщение, с което призна

Published

on

„Те имат спонсори – хазартни посредници, които им дават пари за кампании. Телевизиите ще ги бият по цял ден или няма да ги канят, както не канят мен. Лена Бориславова ми е написала това съобщение публично.“

Това е изказване в парламента на независимия депутат Радостин Василев, който напусна „Продължаваме промяната“ през 2022 година. Думите му са от 29 март тази година по повод изслушването на ръководството на СЕМ заради рекламите на хазарт. Месец преди това „Възраждане“ внесе законопроект за забраната им, но беше отхвърлен от мнозинството. Това в крайна сметка се случи в последните дни на 49-ото народно събрание по предложение на ГЕРБ и ДПС. Двете партии имат твърд електорат, който не се влияе от медийни кампании и дори расте заради положителния обществен отзвук от промените.

Освен „Възраждане“ обаче „Продължаваме промяната“ също имат такъв законопроект от 2022 г. Тогава се отказаха да го внесат в парламента. Според депутати това се е случило след „преговори“ с хазартни босове и големи медии. Събитията се случват, когато ИТН напусна четворната коалиция и беше ясно, че предстоят избори.

Повече светлина по въпроса хвърли Радостин Василев, но думите му остават само в стенограмата на Народното събрание. Ето изказването му: „В 48-ото народно събрание аз и няколко колеги от „Продължаваме промяната“ изготвяхме законопроект за пълна забрана на рекламата на хазарт по националните медии. Пазя цялата кореспонденция, свързана с него. Кирил Петков и Лена Бориславова забраниха да бъде внесен в парламента. В 49-ото народно събрание имаше същата инициатива на „Демократична България“. Текстовете бяха готови, но Лена Бориславова написа следното съобщение: „Колеги, преди да вземем окончателно решение за входиране на подобен законопроект, нека сме сигурни дали ще има кабинет, или не. Отразяването ни по медиите може сериозно да пострада в предизборната кампания. Не ме разбирайте погрешно, не съм фен на хазарта, но има реалности, с които трябва да се съобразим“. А след това Василев заявява от трибуната, че „Продължаваме промяната“ са свързани с посредници на хазартни босове. Думите му остават без последствия. „Промяната“ и „Демократична България“ не опровергават.

Забраната за хазарт по медиите става факт по инициатива на ГЕРБ и ДПС,

а всички останали ги подкрепиха тихо, особено ПП-ДБ. Според колегите им от другите парламентарни групи – за да не дразнят хазартните босове и медиите, на които разчитат по време на кампанията.

Всъщност заиграването с хазартния бранш започна още през декември 2023 година, когато се приемаше бюджетът. Тогава по предложение на Асен Василев се промени изчисляването на таксите, които се дължат. Оттогава операторите плащат 20% от разликата между получените залози и изплатените печалби, а не 15% от стойността на залозите. Това удари босовете с три пъти повече такси. Според депутати от различни групи, тогава още на власт, ПП-ДБ са поели ангажименти пред бранша да няма повече рестрикции за тях.

Освен медиен и бизнес удар по ПП-ДБ има още няколко версии за изненадващо бързите промени в закона за хазарта. Според запознати те са в полза на големите хазартни оператори, които вече са се наложили на пазара и

нямат нужда от големи бюджети за реклама в традиционните медии.

„Има информация за влизане на нов голям играч от чужбина в този бизнес. Няма как да се наложи без масова реклама. Условията, които предлага зад граница, са повече от примамливи в сравнение с тези у нас“, твърди човек от бранша, който от 10 години управлява фирма в сегмента. Според него тримата големи на пазара след ерата „Черепа“ вече имат достатъчно клиенти. Те са регистрирани в платформите им, а пазарът се е пренаситил в последната година. Другият фактор, който той вижда в ситуацията, е предстоящото европейско първенство по футбол, което започва в средата на юни. Тогава се очаква и бум на онлайн залозите, които скачат двойно при спортен форум от такъв мащаб. При равни условия за всички конкуренти на пазара това няма да е проблем за никой от тях, а спестените от реклама пари ще са добре дошли за бюджетите им.

Не на последно място, в парламента има версия, че промените в закона за хазарта са свързани със смяна на собствеността на големи медии у нас. С новите правила цената им ще падне с 20% заради орязаните приходи от рекламата на хазартния бранш.

Advertisement

Намерете ни във Facebook

Най-четени