Армия от 30 хиляди аватари е работила зад скандалната компания от бивши израелски командоси, която се е месила в политическите кампании по света.
Разкритията за вмешателство в изборни кампании по света от компанията на Тал Хана и неговия „Екип Хорхе”, може да създадат големи проблеми на държавата Израел, съобщава „Гардиън”.
Тел Авив е под голям натиск от страните по света последните години за износа на кибер-оръжия, които подкопават демокрацията и човешките права.
Оказва се, че Хана е управлявал част от потока дезинформация с помощта на израелската компания „Демоман Интърнешънъл”, която е на уебсайта на Министерството на отбраната, който промотира отбранителни технологии. Израелското министерство на отбраната отказва коментар по въпроса.
Журналистите под прикрие разкриват престъпния „Екип Хорхе” с редица срещи между юли и декември миналата година. Участниците са от Радио Франс, вестник Хаарец и TheMarker.
Представят се като представители на нестабилна африканска държава, която иска изборите им да се отложат.
Срещат се с Хана и част от екипа му в офис без каквито и да е надписи в индустриален парк на 35 километра от Тел Авив. Хана представя екипа си като „хора, които са били в различни разузнавателни агенции”.
Израелецът съобщава, че в момента работи в друга африканска държава, има екип в Гърция и в Емиратите и че работи по „два големи проекта в Щатите”.
Съобщава, че намеса в избори ще им струва между 6 и 15 милиона евро. Разследването показва, че през 2015 и 2017 година компанията на Тал Хана е работила като консултант за скандалната фирма „Кеймбридж Аналитика” срещу много по-скромно заплащане. Втория път отказват да работят с него, защото клиентът им не може да си плати услугите му.
Израелецът обяснява на смаяните журналисти, че с помощта на 5000 бота може да се постигнат „масови пропагандни вълни”, които са били използвани при 17 изборни кампании.
„Имаме наше собствено полуавтоматично създаване на аватари, което е в мрежа. Според Тал Хана, в края на 2022 екипът му вече разполага с армия от над 30 хиляди фалшиви аватари.
Припомняме, че подобна еврейска фирма за фейсбук-манипуации се похвали, че е помогнала много на Кирил Петков и Асен Василев да спечелят изборите у нас. Хората от МОСАД си признаха, че поитиката им е била една – фабрикуване на флашиви новини за Бойко Борисов.