Connect with us

Fake Harvard

Край с „Промяната“! От Румъния пратиха унищожителен документ за Кирил Петков и Дядо Еконтий

Published

on

Предизборно от Продължаваме промяната тръбят, че вече са ги уредили. На въпрос на „Гласове“ към румънското министерство на транспорта на какъв етап е тяхната готовност да посочат локации за петте моста, кога и с какво финансиране ще бъдат строени се получи следният официален отговор: На ниво Национална железопътна компания „CFR-SA“, отдел „Външно финансирани проекти“ няма информация за взаимно споразумение между представители на румънското и българското Министерство на транспорта. Също така Националната железопътна компания SFR-SA не разполага с информация за източниците на финансиране на такива инвестиции, нито за очаквания срок за започване на същинска работа.

„България и Румъния драгират Дунав в търсене на места за 5 моста, обяви министърът на транспорта Николай Събев.“ Това съобщават единогласно и целокупно всички български медии на 6 юни, след срещата на съвместната българо-румънска група по свързаността, провела се в Букурещ.

Експерти от МРРБ, запознати с процесите на инфраструктурно строителство и особено такова, което минава над водни басейни обясниха, че предпроектните проучвания включват обследване на цялото дъно, състава на земните пластове в дълбочина в точките, където ще стъпи всеки мост, обследване на прилежащите територии за осигуряване на задължителната инфраструктура. Следва проучване на собствеността, изготвяне на планове за отчуждаване.

Сам по себе си, този процес отнема около две години и неговото финансиране, ако е включено в цената на всеки от мостовете означава, че трябва да е изготвена план-сметка още преди началото на градежите. На този етап у нас такава не съществува. Предположенията на бившия транспортен министър Николай Събев бе, че „колкото и да струват, от тези пари няма да се краде.“

В началото на септември Николай Събев и Кирил Петков заснеха предизборен клип на „Продължаваме промяната“ по релсите на Дунав мост. В него отново се обещават пет моста над Дунав. Само че румънската страна не знае нищо за тях.

Как протече процесът:

18 декември, 2021. г.

Бившият транспортен министър Николай Събев, родом от Русе, заявява, че е с амбиции Русе да се превърне в европейски транспортен хъб и трябва да се започне с разрешаване на трафика на Дунав мост, като проблемите да са решени до пролетта на 2022 г.

(През 2013 г. тогавашният министър на транспорта Данаил Папазов с тясна специалност инженер-корабоводител, заяви, че Варна ще стане Ротердам на Балканите)

22 декември, 2021 г.

Бившият министър на транспорта Николай Събев обяви, че „правителството възнамерява да построи четири моста над Дунав, както и три тунела под Стара планина – Шипка, Петрохан и един на изток.“

18 януари, 2022 г.

Бившият финансов министър Асен Василев съобщи, че ще бъдат построени „4-5 моста над Дунав и три тунела под Стара планина“ и това ще се случи в инфраструктурната програма на правителството с 4-годишен хоризонт и обща стойност от 12 млрд. лв. Предварителната оценка за всеки мост на база свободни предположения, бе заложена на около 100 млн. лв., но не повече.

Според Асен Василев държавният бюджет щеше да е внесен до средата на януари и гласуван до края на февруари и по презумпция – щом се оправи времето, ще започне и строителството.

24 януари, 2022 г.

Бившият министър на транспорта Николай Събев обяви, че до 2026 г. между България и Румъния, над Дунав ще бъдат построени пет нови моста – бройката вече беше твърда.

6 юни, 2022 г.

След среща в Букурещ на съвместната българо-румънска работна група по свързаността, министрите на транспорта Сорин Гриндяну и Николай Събев, Събев съобщи, че все пак драгирането на Дунав е приоритет за румънската страна. Той допълни, че „България и Румъния започват едновременни предпроектни проучвания на петте локации от двете страни на Дунав за изграждане на нови мостове.“

На въпрос на „Гласове“ към румънското министерство на транспорта на какъв етап е тяхната готовност да посочат локации за петте моста, кога и с какво финансиране ще бъдат строени, както и ще предприемат ли стъпки за рехабилитацията на отчайващото състояние на релсовия им път от Дунав мост и Дунав мост 2, бе получен следният официален отговор:

„На ниво Национална железопътна компания „CFR-SA“, отдел „Външно финансирани проекти“ няма информация за взаимно споразумение между представители на румънското и българското Министерство на транспорта. Също така Националната железопътна компания SFR-SA не разполага с информация за източниците на финансиране на такива инвестиции, нито за очаквания срок за започване на същинска работа.

По отношение на железопътната инфраструктура, свързваща двете стани, SFR-SA е завършила предпроектното проучване, необходимо за изпълнението на проекта за електрификация и рехабилитация на железопътната линия Крайова-Калафат, както и линията Букурещ-Виделе-Радулещи-Крайова и Радулещи-Гюргю, както и проект за модернизацията на линията Букурещ-Жилава-Гюргю.“

Advertisement

Намерете ни във Facebook

Най-четени