Connect with us

Fake Harvard

Честит 15.09. от Киро и Асен! Учителите ще искат да ги удушат, като видят какво става със заплатите им

Published

on

„Правителството на Кирил Петков постигна огромен провал в сферата на образованието. За пръв път след пет години българските педагози ще получат по-малко пари, отколкото предходните, защото предвиденото увеличение в бюджета беше изядено от галопиращата инфлация. На практика заплатите се понижиха със страхотния темп на инфлацията и управляващите имат дълг към българските учители“.

Това заяви доц. Милен Михов от ВМРО в ефира на БНТ.

„За година и половина се констатираха доста негативни процеси в образованието. А това е сфера, която се формулира като приоритет“, допълни той.

Михов заяви, че е странно, че държавата не може да осигури „топлото“ и „светлото“ на българските училища. „Аз контактувам с местната власт, директори, педагози и те всички изразяват притеснение, защото уверенията на държавата, че училищата няма да са на тъмно и студено се сблъскват с липсата на средства“, разкри водачът на листата на ВМРО в Габрово.

Трябва да се въведе антимонополно законодателство и трябва да се компенсират обществените организации с ръста на цената на енергоносителите, изрази тезата на ВМРО той.

„Това, което се случи, е един огромен провал на „Промяната“ в сферата на образованието“, обобщи Милен Михов. Допълни със съжаление, че идеята на ПП за изчегъртване всъщност е изчегъртала всички онези постижения, които бяха реализирани в образованието.

Той също така даде примери и с провала на управлението по отношението на висшето образование. Единият пример е с отмяната на една национална програма за изучаване и съхранение на историята и традициите на Българската армия, която беше въведена съвместно с Министерството на образованието и Министерството на отбраната за тази година. Тя премина през два етапа. Първият етап децата изучаваха историята на славните български полкове от техните родни места и завърши с едноседмично обучение в Националния военен университет във Велико Търново. Тази програма беше спряна въпреки положителните резултати – над 400 деца и ученици преминаха военно обучение в НВУ. Защо бе зачеркната тази програма, запита Михов.

Доц. Михов е категоричен, че са необходими иновативни форми на обучение и на вертикално сътрудничество между университетите и средните училища. Подобна програма също е била спряна от управлението на „Промяната“.

Advertisement

Намерете ни във Facebook

Най-четени